Learning Moment Technologies bidrar til dugnaden digitalt:

Vil gi elever, lærlinger og mennesker på tiltak god oppfølging på trygg avstand

Selskapet åpner sin digitale samhandlingsplattform Dokker for gratis bruk i én måned.

I DUGNADSMODUS: – Vi er bittesmå, men ønsker å bidra i den nasjonale dugnaden, sier Snorre Tørriseng, daglig leder i Learning Moment Technologies.  Foto: Bastian Øien Alstad

Nyheter

RØRVIK: Koronaviruset hindrer mange fra å jobbe og gå på skolen. Samtidig utfordrer krisen kapasiteten i NAV, noe som kan gjøre situasjonen enda mer usikker for mennesker som trenger avklaring og oppfølging.

Derfor ønsker utviklerne bak den digitale oppfølgingsplattformen Dokker å bidra til trygg samhandling og oppfølging gjennom å åpne opp egen teknologi for nye brukere.

Åpner opp for gratis bruk

– Gjennom flere år har vi skreddersydd det digitale verktøyet Dokker for samhandling på avstand. Nettopp denne typen digitale kommunikasjonsverktøy har mange nå plutselig fått bruk for. Vi vil derfor gjøre vårt for at hverdagen skal bli litt enklere for mange av dem som har fått hverdagen snudd opp-ned, sier daglig leder Snorre Tørriseng i Learning Moment Technologies (LMT) i en pressemelding.

LMT åpner nå Dokker gratis i 30 dager for at aktører kan prøve om den digitale oppfølgingsplattformen passer til deres behov.

– Det er helt spesielle tider. Med våre 8 ansatte er vi bittesmå, men vi ønsker å delta i den nasjonale dugnaden, sier Tørriseng.


– Vi kan ikke bruke samme medisin og håpe på et nytt utfall

Learning Moment og Snorre Tørriseng mener det må nytenking til for å forhindre at folk faller utenfor arbeidslivet. Derfor er Rørvik-bedriften i ferd med å etablerte en velferds-lab.


Forberedt på trafikkøkning

Dokker brukes allerede av skoler og kommuner, tiltaksbedrifter og næringsliv til oppfølging av både barn, unge og voksne. Tørriseng understreker at selskapets plattform fungerer på både mobil, nettbrett og PC, tilfredsstiller krav til personvern (GDPR) og at løsningen kan tas i bruk umiddelbart.

– I første omgang inviterer vi videregående skoler i Trøndelag og tiltaksbedrifter i Norge til å prøve ut Dokker. Samtidig forbereder vi oss på økt trafikk, slik at eksisterende brukere ikke skal få problemer mens skoler, bedrifter, veilednings- og oppfølgingstjenester prøver funksjonaliteten, sier Tørriseng.