Coop forlenger samarbeidet med RBK, men avtalesummen er hemmelig

Coop Midt-Norge og Rosenborg Ballklub har undertegnet en ny samarbeids-avtale som i første omgang har en varighet ut 2024.

BEHOLDER TRIBUNEN: Coop skal også videre fremover ha egen tribune på Lerkendal og navnet vil pryde spillertrøyene i fire nye år. På bildet (fra venstre): Harald Lundemo, markedssjef RBK, Torbjørn Skei, administrerende direktør Coop Midt-Norge, Tove Moe Dyrhaug, daglig leder RBK og Bjørn Vik-Mo, viseadministrerende direktør Coop Midt-Norge.  Foto: Pressefoto

Nyheter

TRONDHEIM: – Ingenting gjør oss trøndere mer stolte enn RBK, og Coop er jo eid av folket. For oss er dette en avtale vi går inn i både med hodet og hjertet, og jeg er veldig glad for at vi kan forlenge det gode samarbeidet vi har hatt siden 2015, sier Torbjørn Skei, administrerende direktør i Coop Midt-Norge i en pressemelding.

Egen tribune

På Lerkendal Stadion vil Coop fortsatt navngi sin egen tribune, og Coop-logoen vil pryde ryggen på spillerdrakten frem til 2024.

– Vi er strålende fornøyde med at vi har fått på plass en ny langsiktig avtale med Coop. Det er et omfattende samarbeid som vi gleder oss til å utvikle enda et steg videre, sier Tove Moe Dyrhaug, daglig leder i RBK.

Vil ikke ut med sum

Avtalen ble signert for et par måneder siden, ifølge Coop-sjefen.

Rosenborgs daglige leder Tove Moe Dyrhaug omtaler den nye avtalen som «en veldig god avtale for RBK», men begge parter er taus om størrelsen på avtalen.

– I RBK bruker vi ikke å kommentere beløp, sier Moe Dyrhaug til aftenposten.

Bidrar til aktivitet

Coop Midt-Norge sier de er utrolig stolte over å støtte RBK og andre lokale lag som RBK Kvinner, Ranheim, Stjørdals Blink og Levanger.

– Samtidig er det minst like viktig å bidra til at barn og unge er i aktivitet, og finner glede og sosialt fellesskap gjennom fotballen. Fotball er samhold, og samhold er også sentralt i Coop sitt verdigrunnlag, sier Skei.

Coop er en stor støttespiller for norsk fotball, blant annet gjennom avtalene med Eliteserien, Obos-ligaen og Toppserien for kvinner. Lokalt støtter Coop Midt-Norge over 20.000 barn og unge gjennom lokale sponsoravtaler og den populære draktsett-kampanjen.

Tagseth og Helland-brød

Da Coop Midt-Norge og RBK inngikk samarbeidet i 2015, etablerte man samtidig et fond for regional talentutvikling. Fra salget av RBK-brød i Coop sine butikker settes det hvert år av et beløp som gis til breddeidrettsklubber i Trøndelag. Fondet vil nå videreføres for fire nye år.

– Både vi i Coop og RBK er opptatt av å engasjere oss lokalt og støtte opp om det gode arbeidet som skjer ute i breddeklubbene. De siste par årene har vi valgt å gi støtten til utvikling av jentefotballen, sier Skei, som også kan røpe at brødposene får nytt utseende fra sommeren av. Nå blir det Edvard Tagseth og Pål Andre Helland som skal prege butikkhyllene.

Storavtale

Den rekordstore avtalen med RBK er ikke den eneste storavtalen Coop har gjort det siste året. I november ble det klart at Coop blir Trondheim-VMs største sponsor.