Opplagstallene er klare: – Vi er overveldet

Ansvarlig redaktør Arne Reginiussen

Ansvarlig redaktør Arne Reginiussen

Opplagstallene for første halvår 2020 er klare. På Nidaros-kontoret i Kjøpmannsgata er det jubelstemning.

DEL

Mediebedriftenes Landsforbund har onsdag morgen offentliggjort opplagstallene for sine medlemsaviser. Tallene viser utviklingen fra andre halvår 2019 til utgangen av siste halvår 2020.

Amedia-konsernets nyoppstarter Nidaros er for første gang med på oversikten og noterer et opplag på 6.330 abonnenter når årets første halvdel er unnagjort.

Ansvarlig redaktør Arne Reginiussen jubler over tallene, men påpeker at det ligger hardt arbeid og innsats bak.

– Jobben har akkurat begynt, men vi har fått en god start. Vi kommer ikke til å ligge på latsiden framover, men vil hele tiden konsentrere oss om å bli bedre. Det handler om å gå den ekstra mila hver eneste dag, sier Reginiussen som gleder seg til de neste opplagstallene igjen blir klare på nyåret.

Han takker Trondheim for mottakelsen.

– Vi er overveldet.

Konsernsjefen: – En inspirasjon

Konsernsjef Anders Opdahl i Amedia er imponert over prestasjonene i Trondheim.

– Nidaros og de ansatte bidrar med stor inspirasjon. Nidaros er en redaksjonell vitaminpille for alle som tror og heier på journalistikk, sier han og fortsetter:

– Vi i Amedia er utrolig stolt over gjennombruddet i trondheimsmarkedet. De ansatte i Nidaros har gjort en fantastisk jobb, og blitt belønnet med betydelige markedsandeler for byens egen avis. Opplagstallet som nå er kjent er bare en forsiktig indikator på hvor godt Nidaros har lyktes, og det er vel grunn til å si at vi i Amedia allerede gleder oss til neste presentasjon av medietallene, sier han.

Opdahl gikk i august inn i jobben som konsernsjef etter Are Stokstad. Før det var han konserndirektør med regionansvar for mediehus, forbrukermarked og produktutvikling – og veldig medvirkende i oppstarten av Nidaros fra idé til avis.

– Jeg er personlig dypt imponert over jobben gjengen i Nidaros gjør, og selv om jeg ikke får anledning til å følge arbeidet like tett, så kommer jeg selvsagt til å følge med.

Startet jobben på et hotell

Da Nidaros trykket på startknappen klokken 20.00 Nyttårsaften 2019 var det etter en intens periode med arbeid på et hotell i Midtbyen. Journalister fra Amedia-aviser rundt om i landet hadde kommet til Trondheim for å være med på oppstarten sammen med et knippe fast ansatte.

Siden har avisa flyttet inn i lokaler i Kjøpmannsgata og kontoret har vokst med flere og flere ansatte både i redaksjonen og på markedssiden.

I tillegg har Nidaros fått et tett samarbeid med blant annet Trønder-Avisa i nord, deriblant om NT24 – som skal dekke smått og stort fra næringslivet i Trøndelag.

Sammen med Namdalsavisa og Arbeidets Rett, lanserte også avisene også debattplattformen Trønderdebatt like før sommeren.

Fire aviser går sammen om ny satsing: – Vi skal gjenreise den trønderske debatten

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken