Gå til sidens hovedinnhold

Overrasket da de ble klappet fram på scenen: – Dette var helt fenomenalt

Trondheim Kammermusikkfestival stakk av med pris fredag.

(Nidaros)

– Dette var helt fenomenalt, og jeg har egentlig ikke ord.

Det sa Sigmund Tvete Vik, festivalsjef for Trondheim Kammermusikkfestival, da det ble klart at de var kåret til Årets markedsfører 2020. Prisen ble delt ut fredag under Markedskonferansen på Britannia.

Festivalen var én av tre finalister til å få prisen, og konkurrerte mot Vassfjellet vinterpark og Nardo Bil.

– Det å vinne et så sterkt finaleheat var utrolig gøy, og ikke noe vi hadde trodd for vi følte oss som en underdog, sa Tvete Vik, som tok imot prisen sammen med grunnlegger Kristin Reigstad, leder for TICC.

Les også

Hentet flygel fra Berlin til frimurerlosjen: – Dette vil gi oss muligheter til å booke de største stjernene

Trondheim på kartet

Markedskonferansen arrangeres av Trondheim Markedsforening, og både leder og nestleder i foreningen sitter i juryen for markedsføringsprisen. Med seg har de flere ressurspersoner innen markedsføring, som sammen landet på å kåre festivalen til vinner.

Les også

Her innvies jubileumsgaven: – Jeg elsker det

«Denne aktøren har evnen til å snu seg rundt og se utfordringer som muligheter. De har både et tydelig budskap og en tydelig strategi som gjør at kommunikasjonen ut til folket fungerer,» heter det blant annet i begrunnelsen.

Her går det også fram at til tross for et krevende 2020, solgte de ut over 80 prosent av alle konsertene.

«De har glimt i øyet, er uredd, har høy gjennomføringsevne og byr på seg selv. Dette gjør at de stadig når ut til nye målgrupper, og har virkelig satt Trondheim på det internasjonale kartet når det kommer til klassisk musikk,» heter det i begrunnelsen.

Les også

Malin (30) gikk rett fra studier til fast jobb – som hun har bygget opp selv!

Mange kandidater

Til sammen ble det vurdert 15 bidrag. Av dette plukket juryen ut de 6 beste bidrag som fikk presentere sine case.

– Det er utrolig gøy å se at nok en gang er vinneren en trøndersk merkevare som gjør det godt i internasjonal målestokk, sier juryleder og styreleder i Trondheim Markedsforening, Mats Muri Løberg, i en pressemelding.

Foreningen har gledet seg lenge til å holde fredagens konferanse, og med det endelig noe annet enn et digitalt arrangement til medlemmene sine.

– Dette har vi ventet lenge på. Det er fortsatt en god del restriksjoner og smittevern som vi må forholde oss til, og vi har god dialog med Britannia for en trygg gjennomføring av dette, sier han i pressemeldingen.

Kommentarer til denne saken