– Etableringen av Kolly skaper forutsigbarhet og valgfrihet, noe som har vært etterspurt av leverandører og kunder. Vi ser frem til å se Kolly på veien i hele landet som et synlig bidrag til sunn konkurranse, til glede for leverandører, partnere og kunden, vår øverste sjef, sier administrerende direktør i Reitan Retail, Ole Robert Reitan, i en pressemelding.

Reitan opplyser at satsingen er et viktig steg i Reitan Retails strategi om fornyelse og vekst inn i et nytt og attraktivt marked. Markedet for hoteller, restauranter og cateringbedrifter i Norge, har et årlig innkjøp av matvarer på om lag 28 milliarder kroner.

Reitan Retail signerte i juli i år en avtale med innkjøpssammenslutningen Gress Gruppen for leveranse av mat til over 500 av deres medlemmer innen hotell-, restaurant- og cateringbransjen i Norge. Første leveranse er satt til 1. februar 2022.

Reitan opplyser at satsingen er et viktig steg i Reitan Retails strategi om fornyelse og vekst inn i et nytt og attraktivt marked. Markedet for hoteller, restauranter og cateringbedrifter i Norge, har et årlig innkjøp av matvarer på om lag 28 milliarder kroner.

– Kolly er kunderettet, bidrar til forutsigbarhet og øker konkurransen. Vi leverer varer fra leverandører til våre partnere – vi bygger bro ved å være den gode kollegaen i midten – dermed Kolly, sier leder for Kolly, Morten Gabrielsen, og legger til.

– Jeg gleder meg stort til å utvikle Kolly videre i dette spennende markedet.

Kolly skal utnytte ledig kapasitet og eksisterende infrastruktur i satsingen. Ifølge Reitan skal selskapet blant annet bruke et 30.000 kvadratmeter lager på Vinterbro utenfor Oslo, som lenge har vært tiltenkt satsningen på storhusholdning.